Se sprašuješ kaj je SEO in zakaj je pomemben za tvojo spletno stran? Verjetno si ta članek zasledil/a, ker tvoja spletna stran ni povečala posel tako kot si pričakoval. Potem se strinjaš s trditvijo, da še najbolj privlačna spletna stran za podjetje nima vrednosti, če ta ne izpolnjuje enega od glavnih namenov – pripeljati nove stranke in povečati posel preko spleta.
Težava je v tem, da spletne strani, ki so slabo vidne v spletnem iskalniku, nimajo dovolj visoke obiskanosti, da bi pretvorili uporabnike v potencialne stranke. Zato obstajata dva načina kako povečati obiskanost spletne strani in sicer spletno oglaševanje in SEO optimizacija spletne strani. Predlagam, da pozorno bereš dalje, če želiš povečati obiskanost svoje spletne strani.
Kaj je SEO in zakaj je pomemben?
SEO je angleška kratica za Search Engine Optimization, kar pomeni optimizacija spletne strani za spletne iskalnike kot so na primer Google, Bing, Yahoo, Yandex itd. Tukaj gre za prakso pridobivanja prometa (obiskanosti) na tvojo spletno stran iz uvrstitev organskega iskanja. Z drugimi besedami povedano, gre za naravno in brezplačno obiskanost, ki se zgodi, ko uporabnik med rezultati npr. na googlu najde tvojo spletno stran.
SEO optimizacija spletnih strani je praksa, namenjena izboljšanju uvrstitev spletnih strani v organskem (neplačljivem) delu rezultatov iskanja. Vključuje več storitev od tehničnega dela na strani in grafičnega oblikovanja do vsebinskega marketinga in povratnih povezav. Glavna prednost visoke uvrstitve za določeno ključno besedo je, da bo organski oziroma “brezplačen” promet na tvojo spletno stran reden in predvidljiv. Le kdo si ne bi želel rednega prometa novih potencialnih strank na svojo spletno stran?
Sorodno: SSL certifikat: Ste vedeli, da spletna stran brez njega ni varna?
V spodnjem primeru lahko vidiš razliko med plačljivimi in neplačljivimi oz. organskimi uvrstitvami, ko uporabniki vtipkajo ključno besedo “prenova kopalnice” v spletni iskalnik. Plačljive uvrstitve se skoraj vedno nahajajo na vrhu strani pred organskimi.
Plačljive rezultate pridobimo s strategijo spletnega oglaševanja in delujejo po sistemu plačila na klik (PPC – Pay Per Click). Spletno oglaševanje je še posebej priporočljivo za nove spletne strani, ki so praktično brez obiskov novih uporabnikov in jih potrebujejo čim prej. Pod pogojem, da ima spletna stran dobro načrtovano in izvedeno SEO strategijo, lahko traja od nekaj dni do nekaj tednov, preden se začnejo pojavljati prvi obiski na spletni strani. Če pa na spletni strani niso izvedene vsaj osnovne SEO tehnike, bo spletna stran slabo obiskana in posledično tudi ne bo dosegla zastavljenih ciljev.

Kako deluje SEO?
Preprosto povedano, SEO deluje tako, da spletnim iskalnikom pokaže, da je vaša vsebina najboljši rezultat za iskano temo. To je zato, ker imajo vsi iskalniki skupen cilj: svojim uporabnikom prikazati najboljše in najpomembnejše rezultate.
Torej naša naloga je, da poskrbimo, da spletni iskalniki vidijo našo spletno stran kot najboljši rezultat za uporabnikovo iskanje. Kako Google določi “najboljši” rezultat, temelji na algoritmu, ki upošteva dejavnike kot so avtoriteta strani, ustreznost poizvedbe, hitrost nalaganja strani, SSL certifikat, povratne povezave in še več.
Si vedel, da ima Google preko 200 dejavnikov v svojem algoritmu, ki vplivajo na razvrščanje iskalnih rezultatov? Analogija je podobna skrivnem receptu Coca-Cole, saj vsi vemo, kaj so osnovne sestavine, vendar ne poznamo točnih razmerij in postopka. Podobno velja tudi za googlov algoritem.
Našo spletno stran moramo optimizirati tako, da je všeč spletnim iskalnikom in jo prikažejo na vrhu iskalnih rezultatov za dano ključno besedo. Če zadevo razčlenimo še bolj … ko gre za SEO ste tu vi, spletni iskalnik (google) in iskalec. Če imaš na primer spletno stran o tem, kako odstraniti plesen v stanovanju, želiš, da jo iskalnik prikaže kot najboljši rezultat vsem, ki iščejo besedno zvezo “kako odstraniti plesen v stanovanju”.
SEO optimizacija je skupek izboljšav in tehnik, ki jih moraš uporabiti na svoji spletni strani, če želiš, da jo bo iskalnik prikazal kot najboljši rezultat, ko nekdo išče to ključno besedo.
Zdaj pa si poglejmo si delovanje iskalnikov, da bomo razumeli proces uvrščanja spletnih strani, s tem pa lažje uporabili tehnike optimizacije internetnih strani.
Kako delujejo spletni iskalniki?
Zdaj, ko si izvedel/a nekaj o tem kaj je SEO, je čas, da te spoznam s spletnimi iskalniki. Mogoče za pojem spletni iskalniki nisi slišal/a, vendar ga verjetno redno uporabljaš, ko iščeš nekaj na internetu. Poznamo več spletnih iskalnikov kot so Google, Bing, Yahoo, Yandex, DuckDuckGo itd. Google je najbolj znan spletni iskalnik in tudi v času pisanja tega članka dominira s skoraj 90% tržnim deležem.
Spletne iskalnike si lahko predstavljaš kot knjižnice digitalne dobe. Namesto, da shranjujejo kopije knjig, shranjujejo kopije spletnih strani. Ko v iskalnik vneseš ključno besedo kot je na primer “vodovodar ljubljana”, ta v živo pregleda na milijarde spletnih strani v svojem indeksu in poskuša vrniti najbolj relevantne rezultate v manj kot sekundi.
Za to uporablja računalniški program, imenovan algoritem. Nihče natančno ne ve, kako ti algoritmi delujejo, vendar nam Google daje določene namige. Ko že govorimo o Googlu, to je spletni iskalnik, ki ga večina od nas uporablja.
Zakaj? Preprosto. To je zaradi tega, ker imajo daleč najbolj zanesljiv algoritem. Čeprav Google ne objavlja notranjega delovanja svojega algoritma, je glede na vložene patente in izjavo na uradni strani jasno, da so spletne strani razvrščene glede na:
Ustreznost
Če iščeš vodovodarja v Ljubljani, ne želiš, da se ti prikažejo vulkanizerji. Zato Google v prvi vrsti išče strani, ki so tesno povezane s tvojo ključno besedo. Vendar Google ne uvrsti “zgolj najbolj ustrezne strani na vrh”. Saj za vsako poizvedbo obstaja na tisoče ali celo milijone ustreznih strani. Na primer ključna beseda “vodovodar ljubljana” v Googlu prinese 173 tisoč rezultatov. Verjetno se strinjaš, da niso vsa spletna mesta enako ustrezna?

Avtoriteto
Razvrščanje na avtoritetno strani je Googlov način, da ugotavlja ali je vsebina natančna in zaupanja vredna. Google si ogleda število drugih spletnih strani, s povezavo na vašo spletno stran. Povezave z drugih spletnih strani na tvojo so znane kot “povratne povezave” (angl. backlinks). Na splošno velja, da več povratnih povezav tvoja stran ima, višje se bo uvrstila v iskalniku.
Uporabnost
Vsebina na spletni strani je lahko ustrezna in avtoritativna. Vendar, če ni koristna, Google te vsebine ne bo hotel uvrstiti na vrh rezultatov iskanja. Google je pravzaprav javno povedal, da obstaja razlika med “kakovostno” vsebino in “uporabno” vsebino.
Google meri uporabnost spletne strani na podlagi “signalov uporabniške izkušnje”. Z drugimi besedami povedano – kako uporabniki komunicirajo z rezultati iskanja. Če Google ugotovi, da je ljudem določen rezultat iskanja res všeč, bo ta spletna stran znatno višje uvrščena.
Spletna stran mora biti izdelana na način, da je uporabnikom všeč. Iskalniki so zasnovani, da merijo različne signale po spletu, tako da lahko najdejo spletne strani, ki so ljudem najbolj všeč.
Kaj je boljše: SEO ali spletno oglaševanje?
Kot že omenjeno in tudi prikazano v zgornji sliki, zdaj znaš ločiti med plačljivimi (spletno oglaševanje) in organskimi (SEO) rezultati v iskalniku. Kaj pa je pravzaprav bolje oziroma za katero strategijo se odločiti, ko želimo povečati obiskanost na spletni strani?
Skozi leta je bilo veliko razprav in ugibanj na temo uporabe SEO ali spletnega oglaševanja. Podjetniki se mnogokrat sprašujejo ali je pametnejša odločitev investirati v SEO ali spletno oglaševanje.
Kratek odgovor je, da sta obe strategiji odlični za tvoje podjetje, saj ena drugo dopolnjujeta za doseganje najboljše izpostavljenosti tvojega podjetja na spletu. Obe strategiji imata tudi svoje prednosti, ki vam jih bom objasnili v nadaljevanju.
Nove spletne strani, ki se objavijo na internetu, so na začetku praktično brez obiska, kar je popolnoma logično, saj nihče ne ve za njihov obstoj. Visoka obiskanost spletne strani se zgradi skozi čas z različnimi strategijami, med katerimi sta najbolj učinkoviti SEO optimizacija spletne strani in spletno oglaševanje.
Seveda se na spletno stran lahko pripelje obiske tudi preko drugih medijev kot so družabna omrežja, radio, tv, tiskovine itd. vendar sta zgoraj omenjeni strategiji najbolj učinkoviti, saj je uporabnik od tvoje spletne strani, le klik stran.
Glavna razlika med spletnim oglaševanjem in SEO-jem je v času, potrebnim za doseganje želenega rezultata.
Plačljivi rezultati iskanja
Če želimo hitro povečati obiskanost spletne strani in posledično telefonske klice ter povpraševanja, je najbolj učinkovito spletno oglaševanje s plačljivimi oglasi, na katere uporabniki klikajo, da pridejo na tvojo spletno stran. Ta način omogoča nove obiske – potencialne stranke – že v nekaj urah.
Največja prednost spletnega oglaševanja je v tem, da lahko pridemo do rezultatov v izredno kratkem času. Vendar pa to ni edina prednost spletnega oglaševanja. Glede na proračun, ki si ga pripravljen/a investirati v oglase, lahko nadzoruješ, koliko posla potrebuješ.
Na primer, če zmožnosti tvojega podjetja omogočajo sprejemanje več in več posla, se lahko spletni oglasi povečajo. Hkrati deluje tudi obratno – če si preveč zaseden, se lahko spletni oglasi zmanjšajo ali celo zaustavijo za določeno obdobje.
Spletno oglaševanje poteka po sistemu PPC (plačilo na klik). To pomeni, da se obračuna vsak klik na oglas, ki ga uporabnik klikne v iskalniku, da pride na tvojo spletno stran. V večini primerov konkuriraš z ostalimi podjetji za iste ključne besede v svoji panogi.
Spletni oglasi, ki so uvrščeni na prvih treh mestih oziroma na vrhu strani za izbrano ključno besedo pripeljejo daleč največ obiskov na spletno stran. Zato si tudi vsi želijo prikazane oglase na vrhu strani v spletnih iskalnikih.
Cena klika je odvisna od tega, koliko konkurence se poteguje za isto ključno besedo. Večja kot je konkurenca za isto ključno besedo, dražja je cena klika. Spletno oglaševanje je dražba, pri kateri se za besedno zvezo poteguje več ponudnikov. Kdor je pripravljen plačati več, bo uvrščen višje. Na primer ključna beseda “srebrni nakit” je veliko bolj konkurenčna kot “žaganje drv”, zato bo tudi cena klika za sponzorirane povezave dražja.
Zaradi tega je tako pomembno, da izbereš izkušeno ekipo za spletno oglaševanje, ki poskrbi, da je izkoriščen vsak evro tvojega proračuna. V kolikor se spletno oglaševanje ne izvaja pravilno, lahko pride do velike izgube neizkoriščenih klikov in slabega končnega rezultata. Izkušena ekipa bo tvojo spletno kampanjo optimizirala na način, da so kliki na oglase cenejši, vendar brez izgube kakovosti oziroma izpostavljenosti oglasov, predvsem pa pripeljala več posla.
Prednost spletnega oglaševanja je tudi v temu, da se točno vidi koliko obiskov si dobil/a na spletno stran za določen mesečni proračun. Z drugimi besedami povedano je spletno oglaševanje merljivo in točno veš, kaj dobiš za svoj denar. Medtem, ko je druge oblike klasičnega oglaševanja težje meriti oz. je meritev uspešnosti kampanje v nekaterih primerih tudi nemogoča.
Organski rezultati iskanja
Organski rezultati so “naravne” uvrstitve, ki se prikažejo pod plačljivimi oglasi na strani z rezultati iskalnika (angl. SERP – Search Engine Results Page). Kot sem že omenil, so naravni v smislu, da algoritem iskalnika, ki analizira vse spletne strani na internetu, prikaže najbolj relevantno za iskano ključno besedo.
Spletne strani, ki so organsko visoko uvrščene (torej brez spletnega oglaševanja), uporabljajo učinkovite tehnike SEO optimizacije spletnih strani. Skoraj vedno so tu v ozadju posamezniki ali digitalna agencija, ki razpolaga z izkušnjami in znanjem kako pripeljati spletno stran do višjih pozicij v spletnem iskalniku.
SEO optimizacija je za razliko od spletnega oglaševanja dolgoročna naložba, ki se obrestuje kasneje. To pomeni, da danes investiraš v SEO tehnike, ki se izvajajo na tvoji spletni strani, da bo ta višje uvrščena kasneje. Spletne strani, ki so naravno višje uvrščene, prinašajo brezplačen promet, brez spletnega oglaševanja. To je tudi glavna prednost SEO-ja.
Traja lahko od nekaj tednov do več mesecev, preden se pokaže in vidi občutna rast spletnih strani v iskalnih rezultatih. Visoko obiskane oz. uspešne spletne strani imajo v povprečju delež prometa iz organskih rezultatov od 50-80%, na drugem mestu od spletnih oglasov in preostalo iz drugih virov.
Če še enkrat ponovim kaj je SEO oziroma kako v osnovi deluje? SEO optimizacija vključuje tehnike, ki se izvajajo na spletnih straneh, da bi jo pripravili na tak način, da je všeč spletnim iskalnikom. Vključuje tehnike kot so raziskava ključnih besed, vsebinski marketing, struktura in videz spletne strani, hitrost nalaganja, povratne povezave itd. Če so tehnike pravilno izpeljane, bodo rezultirale v višji uvrščenosti tvoje spletne strani. Na kratko: višje kot si v Googlu, več bo obiska na tvoji spletni strani.
SEO optimizacija spletne strani je praksa, ki se mora izvajati pravilno in v skladu s pravili spletnih iskalnikov. V kolikor se uporabljajo nedovoljene “black-hat” tehnike, lahko pride do izključitve tvoje spletne strani iz iskalnika in izgube vseh obiskov čez noč. Zato je zelo pomembno, da SEO optimizacijo izvaja ekipa strokovnjakov s potrebnim znanjem in izkušnjami.
Zdaj, ko malce več veš o spletih oglasih in optimizaciji spletnih strani, si verjetno tudi prišel/a do ugotovitve, da je pametno uporabiti obe strategiji za povečanje obiskov na spletni strani. Obe strategiji imata svoje prednosti, ki se med seboj dopolnjujejo tako, da dosežeš največje število uporabnikov na internetu za svoj posel.
Kaj je lokalni SEO in kako deluje?
Lokalni SEO (lokalna optimizacija za spletne iskalnike) je vrsta tehnik, namenjenih izboljšanju tvoje prepoznavnosti v Googlu in drugih iskalnikih, ko ljudje blizu tvoje fizične lokacije opravijo iskanje ali kadar iskanje vključuje določeno lokacijo.
Po analizi vedenja uporabnikov med milijardami iskanj je Google ugotovil, da ljudje, ki iščejo določene vrste podjetij, potrebujejo rezultate iz svojega neposrednega okolja. Zato Googlov algoritem lokalnega iskanja vključuje dejavnik bližine, kar je čudovit način, da pri iskanju lokalne ključne besede upošteva vašo lokacijo. To se zgodi tudi, če iskalec v svoje iskanje ne vključi mesta ali “blizu mene”. Primer: vodovodar ljubljana.
Če si na delovnem mestu in želiš na primer dostaviti pico za kosilo, ko v Google vtipkaš “dostava pice” prikaže seznam lokacij v bližini tvoje pisarne v svojih lokalnih SERP rezultatih (straneh z rezultati iskanja). Če pa isto poskusiš doma, ki je od vaše pisarne oddaljen nekaj deset kilometrov, boš dobil povsem drugačen nabor rezultatov. To je smiselno, saj potrebuješ pico, ki jo dobiš od ponudnika nekje v bližini.
Taktike lokalnega SEO-ja pomagajo podjetjem, da se pojavijo v zemljevidih ali rezultatih iskanja, ko nekdo na svoji mobilni napravi vtipka “restavracije blizu mene” oziroma “najboljša pizza v Ljubljani”. Logično je, da iskanje najboljše pizze v ljubljani ne prikazuje rezultatov iz oddaljenih krajev.
Enako velja za ljudi, ki želijo obiskati tvoje mesto in vnaprej iščejo podjetja na tvojem območju. Čeprav se morda sliši zapleteno, je cilj lokalnega seo-ja isti kot optimizacija spletne strani in sicer, da povečaš svojo prodajo in prepoznavnost na internetu.

Komu je namenjen lokalni SEO?
Lokalni SEO je namenjen vsem podjetjem, ki imajo fizično lokacijo za sprejem strank ali katero koli podjetje, ki nudi svoje storitve v določenem geografskem območju.
Lokalne trgovine, restavracije, bari, pralnice, zdravniške ordinacije, odvetniške pisarne, avtomobilski servisi itd. so podjetja, ki bi morali uporabljati lokalni SEO. Poleg tega so tudi podjetja, ki poslujejo na določenem območju (npr. vodovodarji, steklarji, zidarji, čistilni servisi, monterji …) primerna za lokalni SEO in izkoriščajo prednosti, ki jih prinaša.
Prednosti lokalnega SEO-ja
Kot že ime pove, se lokalni SEO bolj osredotoča na privabljanje strank na bolj osredotočenih področjih v primerjavi s spletnimi trgovinami, ki poslujejo na daljavo. Primeren je za vsa podjetja, še posebej za manjša lokalna podjetja, ki težko konkurirajo večjim.
Na srečo ti tukaj pomaga lokalni SEO, ki daje prednost manjšim podjetjem. Naložba v lokalni SEO je tvoja priložnost, da te najdejo lokalni potrošniki, ki so pripravljeni pregledati ponudbo v svoji bližini. Tako Google kot potrošniki prepoznajo vrednost lokalnih podjetij. Pravzaprav ima Google poseben nabor dejavnikov za razvrščanje, ki jih uporablja kot merilo za ugotavljanje ali je tvoje podjetje geografsko pomembno za uporabnika, ki izvaja iskanje v bližini.
Če želiš, da ti ne bo potrebno tekmovati z večjimi podjetji, lahko s tehnikami za lokalni SEO potrošnikom prikažeš svoje storitve, ko jih ti iščejo v svoji bližini.
Več o lokalnem SEO-ju si lahko prebereš v mojem članku Kaj je lokalni SEO in zakaj je pomemben za manjša podjetja?
Zaključek
Upam, da si v tem članku dobil/a svoj odgovor na to kaj je SEO in kako ti lahko pomaga povečati obiskanost spletne strani. Če je tvoj cilj izkoristiti moč spleta za povečanje svojega posla in prepoznavnosti blagovne znamke, potem samo izdelava spletne strani ni dovolj.
Dobro oblikovana in programirana spletna stran je samo most med tvojim podjetjem in potencialno stranko na internetu, še vedno pa morajo obiskovalci ta most najti. Če spletna stran nima obiskanosti, potem za podjetje praktično nima dodane vrednosti.
Če je SEO optimizacija spletnih strani in spletno oglaševanje nekaj, kar bi rad/a uporabil na svoji spletni strani in povečal obiskanost, me kontaktiraj.