Kaj je lokalni SEO in zakaj je pomemben za manjša podjetja?

Lokalni seo

Kazalo vsebine

Želiš, da lokalne stranke najdejo tvoje podjetje na spletu? Potem moraš vedeti kaj je lokalni SEO. V tem članku ti bom na enostaven način obrazložili, kako deluje lokalno iskanje in kako ga uporabiti v svojo korist za povečanje svojega posla na internetu.

Kaj je lokalni SEO?

Lokalni SEO oziroma lokalna optimizacija za spletne iskalnike je veja SEO-ja, ki se osredotoča na optimizacijo spletnega mesta, da stranke v bližini najdejo tvoje podjetje v rezultatih lokalnega iskanja. Lokalno iskanje zajema vse tiste znane lokacijske izraze, kot so:

  • odvetniki v moji bližini
  • zdravniki blizu mene
  • najboljša pizza v Ljubljani
  • restavracija Koper

Sorodno: Kaj je SEO? Skrivnost do več obiskov na spletni strani

V bistvu je lokalni SEO strateški postopek, ki se osredotoča na optimizacijo rezultatov za lokalna podjetja s fizično poslovalnico kot so restavracije, bari, servisi, zobne ambulante, trgovine itd.

Potrošniki iščejo najboljše izdelke in storitve v svoji bližini – in hočejo odgovore … hitro.

Se bo tvoje podjetje pojavilo ob pravem času, ko kupci iščejo lokalnega ponudnika? Te bodo izbrali med ostalo konkurenco, ki ponujajo enake izdelke in storitve?

Lokalni SEO je pravi odgovor na ta vprašanja, saj se lahko tvoje podjetje – s pravo strategijo in optimizacijo tvojega spletnega profila – pojavi ob pravem času na pravem mestu, pred tvojo konkurenco. Pravilno sklepaš, da to bistveno poveča stik potrošnikov z tvojim podjetjem.

V spodnjem primeru si lahko pogledaš primer, ko v Google vtipkaš iskani izraz npr. “zobar blizu mene”. Pod iskalno vrstico se prikaže zemljevid z lokalnimi podjetji in seznam teh podjetij z javnimi mnenji preteklih potrošnikov.

Lokalni SEO zobar blizu mene
Primer lokalnega SEO-ja v iskalniku Google

Za lokalni SEO je značilno, da so prikazani rezultati v času iskanja odvisni od tvoje lokacije. Če se nahajaš v Ljubljani in vtipkaš “zobar blizu mene”, bodo prikazane popolnoma druge ambulante.

Čeprav se morda sliši zapleteno, je lokalni SEO v bistvu le še eno ime za pametne taktike, ki izboljšujejo prodajo z gradnjo spletne izpostavljenosti in prepoznavnosti.

Zakaj je lokalno iskanje pomembno?

Si za preizkus? Vzemi svoj telefon, odpri Google in vtipkaj “najboljša mehiška restavracija”. Kaj vidiš? Najvišji rezultati običajno niso najboljše mehiške restavracije po svetu. Verjetno so najvišji rezultati lokalne mehiške restavracije oziroma tiste, ki so v tvoji bližini. To je moč lokalnega SEO-ja.

Skoraj polovica iskalnih rezultatov v Googlu so lokalna iskanja. Tudi kadar nekdo opravi tipično dnevno iskanje, obstaja velika verjetnost, da mu bo Google prikazal lokalna podjetja v bližini. Torej, zakaj še ne uporabljaš Lokalni SEO?

Poglejmo si, zakaj je to tako pomemben prav za majhna podjetja. Samo od leta 2017 do 2019 je Google poročal o 900% povečanju številka iskanj, ki so vključevala besedne zveze “blizu mene danes”. V poskusu, da bi kar najbolje zadovoljili potrebe uporabnikov, je Google začel zagotavljati več rezultatov za geografsko povezana iskanja na podlagi:

  • bližine
  • ustreznosti
  • pomembnosti oziroma relevantnosti

Kaj to pomeni? Če je tvoje podjetje v bližini iskalca storitve in izdelka, ki mu jih/ga ponujaš, vas bo našel na spletu. Ker si blizu, je za iskalca priročno, da kontaktira tvoje podjetje.

Tu je nekaj statističnih podatkov, ki dokazujejo, kako pomembno je lokalno iskanje za podjetja:

  • 50 odstotkov ljudi, ki so po telefonu opravili lokalno iskanje, je v enem dnevu odšlo v fizično trgovino, ki so jo pred tem iskali.
  • 34 odstotkov, ki so iskali na namiznem računalniku ali tablici, je storilo enako.
  • 18 odstotkov lokalnih mobilnih iskanj vodi do prodaje v enem dnevu.
  • 50 odstotkov iskalcev na svojih mobilnih telefonih, ki izvajajo lokalna iskanja, išče podatke kot je naslov podjetja.
  • 78 odstotkov lokalnih iskanj v mobilni napravi se konča z nakupi na fizični lokaciji.
  • 71 odstotkov anketiranih je reklo, da išče lokacijo podjetja, da bi potrdilo njegov obstoj, preden ga prvič obiščejo.
  • Vsako tretje iskanje v pametnem telefonu je bilo opravljeno tik pred prihodom v trgovino.
  • 97 odstotkov potrošnikov je leta 2017 iskalo lokalna podjetja na spletu, 12 odstotkov pa jih je vsak dan iskalo lokalno podjetje.

Kdo ima korist od lokalnega SEO-ja in zakaj?

V trenutni situaciji velikanov spletnega nakupovanja in maloprodaje se lastniki lokalnih podjetij lahko počutijo nemotivirane. Na srečo ti tukaj pomaga lokalni SEO, ki daje prednost manjšim podjetjem.

Tako Google kot nakupovalna javnost prepozna vrednost in priročnost lokalnih podjetjih. Pravzaprav ima Google poseben nabor dejavnikov lokalnega razvrščanja, ki jih uporablja kot merilo za ugotavljanje, ali je tvoje podjetje geografsko pomembno za uporabnika, ki izvaja iskanje v bližini.

To pomeni, da ti ni potrebno skrbeti, da boš tekmoval z velikimi mednarodnimi korporacijami, da boš svoje lokalno podjetje postavil pred ustrezne bližnje potrošnike.

Raziskave so pokazale, da je bližina lokalnega podjetja zelo pomembna za potrošnike, saj več kot 92% potuje le 20 minut ali manj, da bi kupilo vsakodnevne izdelke. Za katero koli podjetje bi to moral biti zadosten razlog za vlaganje v lokalni SEO.

Manjša lokalna storitvena podjetja, ki sem jim omenil zgoraj, lahko vlagajo v lokalni SEO za povečanje obiskanosti fizične lokacije, da lahko začnejo ustvarjati več prihodkov. Zakaj ne bi tudi ti?

Danes ima večina podjetij dve prisotnosti in sicer fizično kot poslovalnica in digitalno v obliki spletne strani ali spletne trgovine. Lokalni SEO je tisti, ki bo povečal vidnost tvoje fizične lokacije, medtem ko bo SEO optimizacija spletnih strani povečala vidnost tvoje spletne strani.

Kdo ne bo imel koristi od lokalnega SEO-ja?

Medtem, ko si želim, da imajo vsi koristi od lokalnega SEO-ja in poveča svoj posel preko spleta, je resnica taka, da nekateri posli preprosto ne morejo v celoti izkoristiti moč lokalnega SEO-ja.

Podjetja, ki imajo samo spletno trgovino, torej tista podjetja in samostojni podjetniki, ki nimajo fizične poslovalnice ter podjetja, ki ne želijo deliti svojih lokalnih informacij, različni lokalni avtorji in zasebni spletni prodajalci ter tudi storitve, ki se opravljajo brez fizične prisotnosti – verjetno niso odlični kandidati za uporabo lokalnega SEO-ja.

Kateri deli so pomembni pri lokalnem SEO-ju?

Ko govorimo o lokalnem SEO-ju, se ta v osnovi ne razlikuje zelo od SEO optimizacije vaše spletne strani (raziskava ključnih besed, vsebina, povezave in tehnični SEO na strani ipd.). Tu gre bolj za poudarek na lokaciji.

Ti dejavniki so pomembni za pravilno uporabo tvoje spletne prisotnosti in celotne panoge, da bi presegli konkurenco na straneh z rezultatih spletnega iskanja (angl. SERP).

Vendar pri SEO optimizaciji za lokalno iskanje vsebujejo več lokalnega poudarka, ki se osredotoča na iskanja, ki jih ljudje izvajajo v neposredni bližini podjetja.

Zaključek

Zdaj, ko imaš boljšo predstavo o tem kaj je lokalni SEO in kako Google razvršča lokalne rezultate iskanja, si lahko pridobiš bistveno prednost pred svojo konkurenco. Večina tvoje konkurence ne pozna delovanja in prednosti kot je optimizacija za lokalno iskanje, ki jih prinaša za podjetja.

Zdaj lahko izkoristiš to priložnost in moč lokalnega SEO-ja, da se povzpneš na vrh lokalnih iskanj, da te bodo stranke našle prve. Stranke te iščejo 24 ur, vse dni v tednu, celo leto. Če potrebuješ pomoč z integracijo pametne strategije lokalnega SEO-ja za svoje podjetje, me kontaktiraj.

Koristen članek? Deli naprej.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-pošta
Copyright © 2022 Dusko.si | Vse pravice pridržane.